Kinesiologi – Akademiet

Kinesiologi i Folkeskolen

I 2014 afsluttede Lotte Sieg, en god kinesiologi-kollega gennem mange år, læreruddannelsen med en professionsbachelor i specialpædagogik. Du kan via dette link læse hele denne spændende opgave:  Indlærings-kinesiologi som metode i folkeskolen set ud fra en inkluderende kulturforståelse

I bladet Folkeskolen kan du læse en god artikel om, hvorfor den nyslåede folkeskolelærer Lotte Sieg, med en fortid som både fysioterapeut og kinesiolog, valgte at lave en bachelor i netop Indlærings-kinesiologi som metode i folkeskolen set ud fra en inkluderende kulturforståelse.

Desuden kan du læse en spændende kommentar til artiklen fra en mor, der valgte kinesiologi til sin datter, der havde en ADHD diagnose.

 Lotte henviser i artiklen bl.a. til dominansprofiler, som handler om at kortlægge hvilken hjernehalvdel, vi har som den foretrukne. Hvilket øre, øje, hånd og fod der er dominant og hvilke styrker og udfordringer, der er knyttet til det. Du kan læse meget mere om, hvad dominansprofiler er i bogen “Den dominante faktor” af Carla Hannaford, og der beskrives, hvordan den viden kan støtte læring . Denne bog er blot en af undervisningsbøgerne i Kinesiologi-Akademiets kursus “Kommunikation med den intelligente krop” Modul B, hvor det er en del af pensum.

I disse inklusionstider er det værd at vide, hvordan vi kan støtte vores kære børn!

https://www.folkeskolen.dk/549184/indlaerings-kinesiologi-kan-stoette-inklusionen

https://www.folkeskolen.dk/549184/indlaerings-kinesiologi-kan-stoette-inklusionen